vrijdag 25 februari 2011

Het avontuur is begonnen

Zonder een oog dicht te hebben gedaan, ben ik om 1 uur opgestaan. Vlug me klaargemaakt en de laatste spulletjes in mijn koffer gestoken. Om 2 uur zijn we vertrokken richting Zaventem. Het was er doodkalm, ik dacht al dat ze aan het staken waren! Maar nee hoor, ik moest gewoon de eerste vlucht van de dag nemen. Nog een laatste afscheid en dan begin ik eraan. Aan de incheckbalie had zich al een heuse rij gevormd, dus de spanning voor mijn eerste hindernis van de dag werd gerokken. Ondertussen kreeg ik al bericht dat papa veilig was thuisgekomen. Ongeveer een kwartier later kan ik eindelijk inchecken, mijn 2 koffers gaan de band op en ik weet zelfs niet hoeveel ze wegen. Op de grootste wordt alleen een kaartje met 'heavy' bevestigd, maar ik moet niet extra betalen. Eerste hindernis heb ik dus zonder kleerscheuren overleefd haha!
Op mijn gemakje ga ik door al de andere controles in Zaventem. Alles verloopt op schema. Dichtbij zit een koppel met een baby'tje, maar geen problemen. Het jongetje was zeer rustig en schoot regelmatig in een lachbui, echt schattig om te zien. Alleen stel ik mij de vraag bij het eten, in een gesloten extreem kleine ruimte 2 maal gerechten met look serveren. Is dat echt nodig? Het geeft al direct een goede indruk van de Belgen, of niet? Hihi!
10u15 landen we in Cancun, een half uur vroeger. Maar eenmaal van het vliegtuig staan we al dadelijk in de file voor de douane. Ik kies natuurlijk de verkeerde rij, die beambte had al verschillende moeilijke gevallen gehad en dan kom ik er nog eens bij! Aiai haha! Om het aan jullie duidelijk te maken, ik heb me uit deze situatie moeten lullen (sorry voor het woord). Hij deed moeilijk over het feit dat ik het adres van mijn vrienden hier niet kende, ik zei 20 minuten van hier en ik wees naar rechts. Hij zei 'es la ultima vez!' (Dit is de laatste keer) Dus dat kwam wel goed uit voor mij haha! Van de douane ga ik mijn bagage halen en dan sta ik weer in de rij voor de volgende controle. De scanner en lap ik heb weer prijs! Die 'heavy' gelabelde koffer vertrouwen ze niet dus die moet gecontroleerd worden! Leuk hoor, daar in het bijzijn van iedereen gaat de koffer open en natuurlijk wat ligt nu net vanboven! Jaja, slimme ik BH's natuurlijk! Alles wordt doorzocht, zelfs mijn Spaanse Bijbel! Mijn ingepakte chocolade moet ik openen, maar dankzij dat kom ik onder een aantal andere dingen onderuit haha! En ook weer met het nodige mouwvegen, sorry. Ik krijg net tijdens het doorzoeken van mijn koffer telefoon van Naty. Zonder erbij na te denken, neem ik mijn mexicaanse gsm op. Krijg ik daar nog een uitbrander oeioei, ik dacht eerder dat er ergens een verborgen camera stond! Zo lachwekkend werd het. Dus ik zei vlug nog effe tegen Naty en hing op. Als straf moest ik terug naar de knop gaan, maar nu had ik geluk het werd groen haha! Ze waren bijna gaan lopen met mijn pralinekes en het bier. En dank u Dirk, die noppenfolie was een goed idee. Alles is veilig hier geraakt.
Rond 11u30 verlaat ik eindelijk de luchthaven en word ik heerlijk verwelkomt door mijn Mexicaanse familie! Ze vlogen me gewoon rond de nek haha. En zaaaaalig is het weer hier! 26 graden en een lekker windje. Pimienta is werken dus vertrek ik samen met zijn vrouw en kinderen naar hun huis. Hun doel voor mijn verblijf: mij vetmesten! Dus eerste stopplaats is om cola te gaan halen. Van daar gaan we naar hun huis, deel ik de cadeautjes uit en krijg ik mijn toffe kamer te zien. Vlug opfrissen en dan begint mijn eerste eetfestijn van de dag (in Mexico). Barbeque! Er is nu wel weeral sprake van een rundskop (eten dus) voor 1 van de volgende dagen, ik hoop dat ik daar nog onderuit geraak haha!
Nu is het 16u20 en zit ik na zolang al wakker te zijn op een Mexicaanse laptop dit bericht te typen, echt een hele opgave. Ik zit continu fout haha! Ondertussen word ik ook al lekgebeten door muggen! Na dit bericht gaan we nog naar de winkel, mijn gsm regelen want ik kan er niet mee bellen of smsen en daarna zal wel meer eten volgen hihi! Dus al bij al een leuke dag gehad met heel wat hindernissen die ik heb overleefd!
¡Hasta la próxima!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten