donderdag 10 maart 2011

Nu begint het pas echt!

Wauw we hebben in plaats van een kamer een keimooi en groot appartement gevonden en dit boven het huis van een christelijk gezin. Het is in een rustige buurt en het is goed beveiligd. Ondertussen heb ik een notebook gekocht en ik mag op het internet van het gezin gaan, kan het nog beter? Daarbij mag ik bij hen mijn was doen, dus ik moet niet op zoek gaan naar een wassalon. Ik mag kussens, linnen en kookgerei lenen van hen. Alleen is er geen frigo, wat bij warme temperaturen wel vervelend kan worden. Maar het leuke is dat ik de nodige spullen bij hen mag koel houden. God zorgt écht voor ons en ik geniet van Zijn aanwezigheid.
Ik kan er pas 's avonds intrekken, dus kan ik nog genieten van gezellige gesprekken met de ouders van Marko. Het zijn beiden leerkrachten, zij is al op pensioen en hij heeft 2 jobs. In de voormiddag geeft hij les aan kinderen van de lagere school en in de namiddag werkt hij in de stad bij anonieme neuroten. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met planten en is hij enorm gefascineerd in alles wat met Maya te maken heeft. Hij leert me ook wat woorden en vertelt me over typische dieren.
De moeder van Marko leert me wat nieuwe woorden (Spaans) aan en laat me typische groenten van Yucatan zien en proeven. Ik heb me geen minuut verveeld.
Vanmorgend heeft het gegoten! Het duurde ongeveer een uur, gewoon loodrecht naar beneden. De wegen stonden in een mum van tijd blank. Aron, de broer van Marko, had op de oprit van hun huis een slang gevonden. Deze was op zoek naar een droog plekje, dus vond hij niks beter dan deze bij hun in de tuin te zetten.
Door de regen zakte de temperatuur van 42 graden naar 25 graden, het zorgde voor een aangename afkoeling. Het regende zo hard dat de elektriciteit uitviel, dit omwille van de kracht van de regen die tegen de elektriciteitskabels viel. Ze gaven er niet veel om, ze waren het gewoon. Er werd een kaars aangestoken en verder gekookt, gelukkig was het een gasfornuis haha!
Nog goed nieuws, Marko heeft aan de Universiteit (UADY) de beste lessen Spaans gevonden. Het enige wat nodige is, is een examen om mijn niveau te bepalen. En dat examen is morgen al!
Ondertussen lig ik op bed van mijn eerste appartementje, mijn computer werd volledig geinstalleerd door Marko en is het al bijna 23 uur. Ik ga met een voldaan gevoel slapen. Vandaag heb ik echt zegeningen van God mogen ervaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten