donderdag 3 maart 2011

Viskoppen

Naty en ik beginnen de dag geweldig, met de zoektocht naar viskoppen om een vissoepje te maken. :) We nemen deze keer de bus, die zit stampvol maar het was wel een leuke ervaring. Na drie plaatsen te hebben bezocht, hebben we eindelijk genoeg koppen voor de soep te maken. Op onze zoektocht gaan we even langs een groentenwinkeltje en hier proef ik zapote, een sappig stuk fruit.
Nadien hebben we tijd om te ontbijten. We hebben nog maar net gedaan of een nicht van Naty komt met haar zoon binnen. Ze heeft een allergische reactie gedaan op iets wat ze gegeten heeft en staat vol rode bulten. De oplossing in Mexico is een goede douche nemen en melk drinken. Ondertussen brengen Naty en ik haar zoon naar de seguro social. Hij zou mentale problemen hebben en daar met een psycholoog praten. Wanneer we terugkeren gaat het al heel wat beter met haar nicht. We praten even verder en dan is het tijd om de 2 jongsten van school te halen.
Mijn vrienden in Merida hebben een verblijfplaats voor me gevonden, maar ik kan er dinsdag pas intrekken. Dus heb ik samen met de familie Calderon Sanguino beslist om tot dan nog bij hun te blijven. Ik heb hun nadien ook moeten beloven dat als er iets scheelt dat ik hun dan verwittig en dat als ik genoeg heb van Merida dat ik dan naar hun moet terugkeren.
Ruben begint aan de laatste afwerkingen van de nieuwe badkamer. Maar deze laat hij even rusten om naar het strand te gaan, op weg naar het strand koopt hij een aantal spullen om te vissen. We gaan naar het strand aan de hotelzone van Cancun en daar zitten vissen. Ik heb de roggen en de vele krabben gezien, maar zonder vangst keren we terug haha! Die ene kleine krab gooiden we terug.
's Avonds eten we de vissoep. Buiten viskoppen en scampies werd er ui, koriander, avocado en rijst bij gegeten. Aan viskoppen zit echt niet veel vlees en eraan opereren vond ik maar niks.
Na het eten werkt Ruben de badkamer af en mag ik als eerste deze gebruiken, ondanks het tegensputteren moest en zou ik deze als eerste inzegenen. Het was zalig! Alleen al een wc kunnen doorspoelen op de normale manier is geweldig!
Voor het slapen kijken we gezellig nog wat tv, ondertussen liggen ze met 5 man in één bed. Hun uitleg: we hebben het koud. Haha!

1 opmerking:

  1. Lieve meid!
    Wij hebben nog geen internet in ons huisje dus sorry voor late reactie haha!
    Zo sjiek wat je hier allemaal neerpent ... ale ja neertypt :) Ben blij dat je 't daar goed hebt!!!
    Geniet er maar heel goed van en vergeet alle stress van bij ons! Ik denk aan je!
    Veel liefs, enne doe't nog goed daar he!
    Kusjes Annabelleke!

    BeantwoordenVerwijderen