dinsdag 1 maart 2011

Proeven, proeven en nog eens proeven

Ik ben weer als eerste wakker en als eerste klaar voor vertrek haha! Echt georganiseerd zijn ze niet, maar we wijten het aan een korte nacht. Alle kinderen worden naar school gebracht en dan ontbijt ik samen met Naty. Van 's morgensvroeg is het er warm en dan nog bestaat elke maaltijd uit warm eten. Dat zijn we niet gewoon. We babbelen even en dan gaan we de lunch van Monica brengen, quesadillas.
Op het einde van de straat is er een tiangis en daar gaan we eens wat lokale producten proeven. Ik krijg de kans om een kleine mango manillo te proeven, jawel deze soort lust ik! Ze hebben hier 5 soorten mango. Even verder proef ik mamey, dit is ook fruit en typisch yucateeks. Naty koopt er eentje en later gaan we er ijs van maken. Het vruchtvlees is superzacht en ongelooflijk zoet. In het midden staat een karretje waar ze chicharron verkopen, onder een beetje druk moet ik dit proberen. Het smaakt naar isemo! Een petieterig hapje en ik geef het op. Maar zeg nu zelf, wil jij gefrituurde varkenshuid eten??? Langs de varkenshuid lag een hapje van varkensdarmen, dat zag er zelfs smakelijker uit hahaha! Bij het uitzicht en de geur alleen al draaide mijn maag. Als laatste probeerde ik een drankje van ananas en chaya (een blad waar ze thee van trekken).
Van de markt gaan we naar de winkel en dan de meisjes van school halen. Maar op weg naar de school stoppen we om een ijsje te kopen, lekker vers gemaakte piña colada ijs hmmmmm! Vandaag gaan we kip met mole eten, een saus gemaakt van verschillende kruiden en vanavond komt Ruben 'Pimienta' terug van zijn 7-daagse rondreis.

Hieronder zijn wat foto's van de puppy (Doris Mar), de meisjes in uniform, de omgeving waar mijn vrienden wonen (zo kun je zien dat je zeeziek wordt van hier te rijden) en van de tiangis.

1 opmerking: